Dag 1: wind in de rug - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 1: wind in de rug - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 1: wind in de rug

Door: oppadvooroyugis

Blijf op de hoogte en volg Marianne

17 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Vanmorgen was ik al wakker voor de wekker af liep.
Naar buiten kijkend zag ik in 't straatlantaarnschijnsel dat het regende.
Toch maar weer even naar 't weerbericht gekeken op de computer. En dat viel niet tegen, de eerste uren nat, maar daarna geen noemenswaardige neerslag meer.

Het werd een donkere natte start, maar ook een leuke. Ondanks de regen zijn er weer een boel uitzwaaiers, recht uit de kroegen, die de eerste kilometers opleuken met zingen en kreten , om de wandelaars succes te wensen. Vele van hen ogen goed zat en gelukkig.

Als het later droog is loopt 't nog beter. 't is lekker fris en om half 11 ben ik al over de helft. Ik ben dan ook voortdurend door blijven lopen. Even lekker in de berm zitten om wat te rusten heb ik vandaag niet gedaan. Ik weet hoe funest dat is voor m'n spieren als ze zo snel afkoelen, dan kom ik bijna niet meer op gang.

Na 32 kilometer heb ik wel gemakkelijk gezeten in Oosterhout bij Joop ( de technische vrijwilliger bij Joannes Zwijsen). Hij bemant de Enecoverzorgingspost en had me uitgenodigd. Maar na een korte rust en versnapering wil ik weer gauw op weg. Voor m'n gevoel liep ik zo goed, dat ik in dat ritme wil blijven.
Op de lange beruchte dijk die volgt, hebben we wind in de rug. Gaat dus prima vooruit.
De laatste kilometers over de Waalbrug en door de stad gaat het wat minder, ik ben moe en begin pijntjes te voelen.
Ik ben blij als ik om half 3 bij het eindpunt ben.

Al met al was het eigenlijk een super wandeldag.
Morgen meld ik me weer; ik houd jullie op de hoogte.

Ook super: Ans en Piet, Marian K., Renate, en Ellen hebben zich gemeld als sponsor.

  • 17 Juli 2012 - 17:55

    Cindy:

    Hoi Marianne,
    Zet hem op! Fijn dat Joop je goed heeft verzorgd! Hou vol he??
    Groetjes van de Dekkertjes
    Remy Cindy en Amber

  • 17 Juli 2012 - 18:01

    Renate Driessen:

    Hoi Marianne,
    Super prestatie die je leverd!!!
    Ik hoorde vanmorgen op weg naar het werk op de radio ook iemand die in Nijmegen was en ook de kroegverlaters tegen kwam. Da's al een beleving op zich ;-)
    Zet hem op en laat Joop maar je goed verzorgen, dat verdien je
    Groetjes Renate

  • 17 Juli 2012 - 18:07

    Mia:

    Succes met dag 2! zet hem op.... Ik ben er vandaag tussen uit met Herman en Dinny.
    (we duimen voor goed weer)

    Liefs X Mia

  • 17 Juli 2012 - 18:26

    Jozef En Diny.:

    Nou Marianne, het begin is gemaakt. Nog 120 km. te gaan, vanavond lekker met de voeten omhoog, want je zult ze wel voelen.
    We hebben je goed kunnen volgen, leuk systeem.
    Morgen een droge dag, ( ja die bestaan er ook nog ) is altijd gezelliger toch.
    Succes voor dag 2

  • 17 Juli 2012 - 18:49

    Ellen:

    Hee Marianne wat fijn dat een leuke dag was op naar dag 2. Een goede nachtrust en morgen houden we je weer in de gaten. En natuurlijk ben ik ook sponsor voor jou goede doel . Hier in Lelystad zijn we nu al super trots op je. Veel plezier morgen Groetjes van Ellen Sandor Lieke en Tim

  • 17 Juli 2012 - 19:49

    Marian Kleijn:

    Marianne,
    Zo, de eerste dag zit er op, GEWELDIG. Leuk dat je bij Joop een pauze kon nemen.
    En wat ook heel fijn is; een beetje redelijk weer. Nou, goed uitrusten, voldoende vocht en vitamines nemen en veel succes voor morgen.
    Groetjes, Marian

  • 17 Juli 2012 - 20:44

    Desiree:

    Hoi Marianne
    Zoals ieder jaar volg ik je vanaf de camping. Gelukkig viel het weer uiteindelijk mee en heb je vandaag weer een geweldige prestatie geleverd. Tijdens de lunch hadden we het over jouw 4 daagse. Er zijn veel collega's die je steunen.
    Heel veel succes morgen, zet em op en ik ben trots op je!
    P.S.: zeg maar tegen Joop dat de film geslaagd was.

  • 17 Juli 2012 - 23:14

    Marie-José:

    Goedemorgen Marianne,
    De kop is eraf, goed gedaan. Wat ontzettend leuk om je dit jaar weer te kunnen volgen dmv de chip. Eerste werk als ik op sta is kijken waar je bent! En dan een ontvangst door Joop, zo zie je maar dat iedere editie zijn unieke beleving geeft. Toi toi toi voor morgen, ik ga je weer volgen.

  • 18 Juli 2012 - 10:22

    Christianne :

    Geweldig dat de regendruppels 's middags ophielden te vallen! Je bent er door! De eerste dag is goed gegaan! Proficiat! Fijn dat Joop er was om je een hart onder de riem te steken. is hij er vandaag weer (geweest)? Vandaag is het vast beter weer! Hier in Oirschot is het tenminste droog en bolt de was aan de lijn. Maar ik denk regelmatig aan jou, die hopelijk ook met de wind in de rug de zware route (de zwaarste van de 4, hoorde ik) loopt?!
    Succes, Marianne!! We denken aan en lopen in gedachten met je mee!

  • 18 Juli 2012 - 14:25

    Inga:

    Hoi Marianne,
    Hartstikke goed wat je doet. Ik leef helemaal met je mee, want als ik jouw verslag lees ben ik ook weer even terug bij 'mijn' Nijmeegse. Hou vol he. Ik kijk elke avond naar het Vierdaagse nieuws, natuurlijk om te zien of ik jou voorbij zie komen.
    Zet 'm op!!!!
    groetjes,
    Inga

  • 19 Juli 2012 - 05:41

    Will:

    Ik geloof dat ik nu helemaal up to date ben.
    Heb alles bekeken en gelezen.
    Ik wens je heel veel succes, en geen of weinig blaren
    of andere ongemakken.
    Dus ik zou zeggen, geniet ze! Het is je gegund

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Voor de 3e keer heb ik me aangemeld voor de Nijmeegse 4Daagse. De 2 voorgaande jaren heb ik succesvol en redelijk fris de finish gehaald. Dit alles aangemoedigd door heel veel lieve mensen, die me hebben gevolgd en samen met mij een mooi bedrag hebben gedoneerd aan het Schoolfonds voor de weeskinderen in Oyugis, Kenia. Voor dit goede doel loop ik nog steeds warm (4X 40 km). Met dit verslag houd ik de sponsors op de hoogte van mijn wandelervaringen tot de finish op de Via Gladiola 20 juli.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 21020

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

de 4Daagse in Nijmegen

Landen bezocht: