vervolg dag 4 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu vervolg dag 4 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

vervolg dag 4

Door: oppadvooroyugis

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Toen ik vanochtend op stond kon ik de eerste meters nog niet normaal lopen. 't is goed dat 't de laatste dag is.
M'n schoenen die gisteren zo nat werden, zijn nog steeds niet helemaal droog. Dus loop ik op m'n oude schoenen.... zo zie je maar: oude schoenen niet weggooien,........

Vandaag bij de start zag je ook meteen dat het de laatste dag was. Meer dan andere dagen hadden wandelaars zich getooid met bizondere kleding, hoeden en kleurige pruiken. Ze waren al helemaal in the mood voor de grote intocht. Het was een heel carnavalesk gezicht. Maar......... eerst nog 42,5 kilometer lopen; de laatste etappe is ook meteen de langste.
De eerste 20 kilometers gingen vlotjes. Toen was ik toe aan rustpauze. Dat was in Beers bij Joop met z'n heerlijke stoelen en bekende soep.
Fit weer verder.
Door feestend Cuijk en daarna met dreunende Housemuziek begeleid naar de pontonbrug over de Maas.
Aan de overkant van de Maas, in Mook, begin ik m'n voeten flink te voelen. Maar een berichtje van Henk, dat hij en Guus een paar kilometer verderop op me wachten, geeft goede moed om door te gaan.
Na een korte pauze met hen, zeggen ze ook naar Nijmegen te gaan.
Daar op de Via Gladiola is het een echt gekkenhuis; je ziet sommige wandelaars (en publiek) helemaal uit hun dak gaan.
Wat ik ontroerend vond: Bij het Radboudziekenhuis hadden ze een flink aantal bedden naar buiten gereden, in tenten langs de route konden de patienten het spektakel volgen. Ze kregen gladiolen, op hun bed gelegd door wandelaars.

Ja, en toen waren Henk en Guus d'r weer en een kilometer verder stond Hanneke met een paar vriendinnen. Waar ik vorig jaar de Via Gladiola veel te lang vond, had ik er nu totaal geen moeite mee; ze zere voeten voelde ik niet.
Bij de finish was het vreselijk druk; ik ging meteen afmelden en kreeg een cijferspeldje met nr. 3 uitgereikt.
En toen...............wilde ik heel graag snel weg uit de drukte.Het werd me teveel. Ik voelde m'n vermoeidheid en m'n zere voeten weer.

Inmiddels ben ik nu weer thuis in Udenhout, en met een lekker glas (vandaag drink ik bij uitzondering bier) kijk ik heel voldaan terug op de afgelopen week.
Veel indrukken opgedaan; mooie mensen gezien en gehoord, hele dagen in de buitenlucht en 'savonds de computer aan een berichtje de wereld in sturen en genieten van de reacties van m'n volgers.

Het eindbedrag van de actie voor de kinderen van Oyugis volgt later, want ik verwacht dat er nog wat komt, er zijn nog toezeggingen.

Bedankt allemaal!

P.S. Vanwege de goede afloop heffen we zondag het glas onder het nieuwe dak.
Iedereen welkom!

  • 20 Juli 2012 - 23:13

    Will:

    Het was erg leuk om je weer te volgen met de vierdaagse, en je hebt hem helemaal weer uitgelopen,
    Een hele prestatie, Geniet nog maar lekker na!

  • 21 Juli 2012 - 09:15

    Henk Van De Wal:

    Marianne, van harte gefeliciteerd met je prestatie. Dank ook voor je sportieve inzet om aandacht te schenken aan de weeskinderen in Oyugis. We willen ook graag alle sponsors bedanken een bijdrage hebben geleverd door de sportieve prestatie van Marianne te stimuleren met een bijdrage voor het goede doel.
    Marianne, we hebben een nieuwsberichtje geplaatst op de openingspagina van onze site
    www.oip-nederland.nl
    Nogmaals: gefeliciteerd en hartelijk dank!

  • 21 Juli 2012 - 18:41

    Mia..:

    Hartelijk gefeliciteerd...hoop dat het biertje goed gesmaakt heeft en morgen heel veel plezier onder het nieuwe dak!!!!!!!!

    Dikke kus en rustig aandoen!!!

    Mia!!!!!!!!!!!!!!!

  • 22 Juli 2012 - 06:11

    Moeder:

    hoi marianne gefeliciteert ben trots op je fijn dat het goededoel je tot deze prestatie brengd

  • 22 Juli 2012 - 08:25

    Marian Kleijn:

    Nogmaals PROFICIAT!
    Fijn dat je er een goed en voldaan gevoel aan over hebt gehouden. Geniet van de rust, het biertje en de gasten onder je nieuwe dak.
    Lieve groeten; Marian

  • 22 Juli 2012 - 20:00

    Trudy:

    Hoi Marianne Hartelijk gefeliciiteerd met het halen van nummertje 3 Ik vindt het bijzonder knap om door weer en buien te lopen Ik hoop dat je inmiddels een beetje uitgerust bent. Geniet maar van deze grandioze prestatie Heel veel groetjes en tot ziens. Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Voor de 3e keer heb ik me aangemeld voor de Nijmeegse 4Daagse. De 2 voorgaande jaren heb ik succesvol en redelijk fris de finish gehaald. Dit alles aangemoedigd door heel veel lieve mensen, die me hebben gevolgd en samen met mij een mooi bedrag hebben gedoneerd aan het Schoolfonds voor de weeskinderen in Oyugis, Kenia. Voor dit goede doel loop ik nog steeds warm (4X 40 km). Met dit verslag houd ik de sponsors op de hoogte van mijn wandelervaringen tot de finish op de Via Gladiola 20 juli.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 21013

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

de 4Daagse in Nijmegen

Landen bezocht: