Dag 3 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: oppadvooroyugis

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Vandaag heb ik allerlei soorten weer voorbij zien trekken. Het begon met motregen bij de start, gecombineerd met vlagerige wind, dan nog 'n zonnetje en toen tussen Malden en Mook op de dijk een wolkbreuk. Nou en daar is geen ontkomen aan.
Ik was net weer wat drooggewaaid halverwege de route in Plasmolen, waar ik werd opgewacht door Ans,Piet, Marie-Jose, Ellen en Hanneke. Ze hadden allerlei lekkers voor me meegebracht. Ellen had zelfs blauwe bessen bij; mijn favoriete snack.
Op die plek heb ik met hun ruim pauze genomen en ook nog m'n sokken die nat waren verwisseld.

Het weer bleef weer helemaal prima. De heuvels kwamen er aan, en dat vind ik lekker lopen als je een goed tempo te pakken hebt.
Vanaf Groesbeek kijk je je ogen uit: Tour de Franceachtige taferelen. Van de bermen is geen meter onbezet: campers, tentjes, stoelen en overal enthousiaste mensen en veel muziek.
Boven op de hoogste heuvel stond Joop met zijn tent. Ik heb daar weer plofkippensoep op, die was me gisteren goed bevallen.

Weer vrolijk vervolgde ik de weg. In Berg en Dal nog even weesten buurten bij een tent, daar zaten bewoners van een verzorgingshuis uit Heesch. Het was voor hun een jaarlijks uitstapje: naar de 4Daagse.
Nou en dan die laatste 4 kilometer; wederom een wolkbreuk. Nu was ik echt helemaal drijfnat, 't water liep in m'n poncho en schoenen bah... bah
Maar ik heb de einstreep wel weer gehaald op dag 3. Een warme douche en droge kleren en het ongemak is gauw vergeten.
Ik wil wel graag m'n schoenen weer droog hebben voor morgenochtend. Ik heb er al proppen keukenrol ingestopt en straks wil ik ze verder droogfohnen. Eventueel heb ik m'n oude schoenen nog bij als reserve.

Morgen, de laatste dag, ziet de weersverwachting er een stuk beter uit. Dan verwacht ik mijn Henk bij de intocht; hij had wel eerder willen komen, maar thuis lag het dak open en dat is met dit soort weer wel belangrijk om zo snel mogenlijk dicht te hebben.

Na de Via Gladiola meld ik me weer!

Nieuwe sponsors: Marieke en Ronald, Jan en Marian

P.s. Het Schoolfonds waar ik voor loop is onderdeel van het OIP (Oyugis Integrated Project) Het OIP heeft een mooie kleurige website, verzorgd door Henk van de Wal. Kijk er maar eens op!
Het adres is www.oip-nederland.nl

  • 19 Juli 2012 - 17:05

    Will/willeke Kock:

    Ha Marianne,
    Wat was het toch een petweer vandaag zeg, maar de aanhouder wint!
    Lekker relaxen vanavond, goede nachtrust en morgenvroeg weer aan de bak, maar dan voor de laatste dag . Op naar de Via Gladiola en veel succes gewenst vanuit Gilze!

  • 19 Juli 2012 - 17:05

    Mia:

    Hopelijk zijn je schoenen morgen droog, want al dat gesop in je schoenen is ook niets. Hopelijk heb je de laatste dag wel alleen maar zonnig en lekker weer. Was weer erg leuk om je verslag te lezen. Zet hem op zus, nog 1 dag en je hebt weer een kruisje op zak! En dan mag je van mij een weekend lekker rustig aan doen.

    Groetjes en kusjes van Mia

  • 19 Juli 2012 - 17:18

    Marian Kleijn:

    Ja, de blauwe bessen heb ik ook al ontdekt op de markt, Heerlijk, nu de bosbessen nog, of is dat hetzelfde? En gezond dat die zijn, daar loop je zo de 4daagse mee uit, en zeker die van Nijmegen.
    Dusss....dat komt goed morgen met jou. Een krantje in de schoenen doet wonderen, wel een paar maal verversen! Veel succes de laatste dag, geniet van alles rondom je en ik hoop dat het weer meezit.

  • 19 Juli 2012 - 17:26

    Jan H:

    Marianne
    Geweldig. Je mooie verslagen, ervaringen, meeleven.
    En de plofkip.

  • 19 Juli 2012 - 17:37

    Theo:

    Goede avond Marianne,
    Wij, je collega's gingen er bij de start al als vanzelfsprekend van uit dat jij de eindstreep zou gaan halen. Nu ik je belevenissen van de afgelopen 3 dagen heb gelezen. neem ik 3x mijn petje voor je af. Want 't is nie niks wat je gepresteerd hebt. Ik wens je morgen een stralende laatste wandeldag en een prachtige binnenkomst op de Via Gladiola. En daarna heerlijk nagenieten van wat je gepresteerd hebt.
    Gr. Theo

  • 19 Juli 2012 - 17:42

    Jozef En Diny:

    Ha die Marianne,
    Je hebt het weer gefikst.
    Nu nog de laatste 40 km, enne................ dan mag je thuis bij jouw Henk lekker uitrusten.
    Geniet morgen van het feestgedruis, heel veel succes.

  • 19 Juli 2012 - 18:13

    Jan En Toos:

    Hé, hé Marianne toch, mijn gedachten waren vandaag wel héél vaak bij jou.
    Dit vanwege die plotselinge plensbuien en het duurde soms wat lang voor er aangegeven werd dat je weer verder was, dat kwam natuurlijk door de fijne pauze met je familie.
    Morgen alweer de laatste dag en na het lezen van elk verslag, ben ik er zeker van dat je ook deze 4 daagse met succes volbrengt.
    Marianne, morgen veel wandelplezier op hopelijk weer droge schoenen en geniet van het fijne gevoel dat het je wéér gaat lukken!!!

    Heel veel groetjes!

  • 19 Juli 2012 - 18:14

    Trudy:

    Wat een doorzetter ben jij, de ene bui na de andere,het kon niet slechter worden, alweer het petje af!!!!! Een ding is zeker, in Kenia zijn ze heel blij met jou. Weer succes gewenst en vooral genieten bij de eindstreep. Heel veel groetjes en tot ziens. Henk en Trudy

  • 19 Juli 2012 - 18:24

    Christianne:

    Oh, Marianne, wat een buitenmens ben jij de laatste dagen geweest! Je lijkt wel een weervrouwtje. Verschillende weersomstandigheden, vooral de plensbuien, zou je normaal niet opgezocht hebben en vanachter de ruit van je venster bekeken hebben, en nu zat je er middenin! Wat een klus, meiske, ik moet je er echt voor bewonderen! Al die kilometers, de duizenden stappen.....Hopelijk zijn je schoenen droog geworden! Maar ik denk dat je ondanks het weer ook enorm genoten hebt van alles om je heen! Gisteravond zag ik het op tv, de lange stoet met wandelaars! Veelal in het rose.
    Tja, en plofkip....ik denk dat de combinatie met Joop niet meer uit het hoofd raakt!
    Heel veel succes en op naar de gladiolen!!

  • 19 Juli 2012 - 19:26

    Renate:

    Hey Marianne, weer goed gedaan ondanks alle weers omstandigheden die je hebt gehad!!
    Morgen hopelijk een betere en droge dag. En dan heerlijk uitrusten van de super prestatie die je hebt neergezet. Leuk om je op deze manier te volgen.
    Groetjes Renate

  • 19 Juli 2012 - 20:32

    Desiree Bovend'eerdt:

    Hoi Marianne,
    Morgen heel veel succes en geniet van de intocht op de via gladiola door Henk en de rest die daar op je wacht. En hierna kun je nog lekker een weekje bijkomen.

    Heel veel groeten van Desiree

  • 19 Juli 2012 - 20:49

    Roel Janssen:

    Dag Marianne,

    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen en het lopen gaat goed. Gezellig dat je bij joop lekker soep kunt eten en dat je ondanks de wolkbreuk de moed erin houdt. Morgen de laatste dag en dan via de St Annastraat de vierdaagse voor de ....x volbrengen.
    Ik wens je morgen veel succes en geniet van deze prestatie. Top!

    Roel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Voor de 3e keer heb ik me aangemeld voor de Nijmeegse 4Daagse. De 2 voorgaande jaren heb ik succesvol en redelijk fris de finish gehaald. Dit alles aangemoedigd door heel veel lieve mensen, die me hebben gevolgd en samen met mij een mooi bedrag hebben gedoneerd aan het Schoolfonds voor de weeskinderen in Oyugis, Kenia. Voor dit goede doel loop ik nog steeds warm (4X 40 km). Met dit verslag houd ik de sponsors op de hoogte van mijn wandelervaringen tot de finish op de Via Gladiola 20 juli.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 21005

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

de 4Daagse in Nijmegen

Landen bezocht: