Dag 2 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: oppadvooroyugis

Blijf op de hoogte en volg Marianne

18 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

De tweede dag begon weer vrolijk met vele uitzwaaiers langs de kant. De lopers zijn heel rustig vanmorgen en als we het centrum uit zijn is de route de eerste uren ook saai. Maar door 't heerlijk frisse weer loopt het heel lekker en schiet het goed op.

De tocht gaat dwars door Wijchen, waar het een groot volksfeest is, aan weerskanten van de weg een massa kijkers en allemaal even vrolijk.
In Wijchen ook even bij de verzorgingspost van Joop geweest; weer even op een comfortabele stoel gezeten.
Vandaag heeft Joop kippenbouillon, van Plofkippen zegt hij, dan ga je lekker snel.

De rest van de tocht was meest door saai gebied, maar overal waar een beetje bebouwing is, zijn er feestjes.
De wandelaars krijgen muziek, snoep, zoute crackers, komkommer enz. getrakteerd.

De laatste kilometers gaan over de Waalkade en door het centrum van Nijmegen. Vandaag is hier alles roze en uitbundig: het is hier Roze Woensdag.
ik haal de finish zonder noemenswaardige schade, m'n benen zitten wel vol met rode vlekken en ik ben hondsmoe.
Nog 10 minuten lopen en ik ben thuis bij Hanneke. Daar hoef ik verder niets te doen. Hanneke kookt heerlijk, ze heeft al wat lekkere dingen gehaald voor morgen onderweg en ze wast m'n kleren. Heb ik dat niet goed voor mekaar?

Nou, tot morgen beste volgers!
De route voert dan in zuidelijke richting, zelfs een klein stukje door Limburg

Weer nieuwe sponsors erbij: Martijn/Marieke, Kees en Hanny

  • 18 Juli 2012 - 19:21

    Christianne :

    Daar zie ik ineens je berichtje binnen komen en dus reageer ik maar meteen! Misschien ben je nu al een beetje uitgerust! Hopelijk wel! Fijn dat Hanneke zo goed voor jou zorgt, dat heb je inderdaad goed voor elkaar! Maar ze zal het heel graag voor je doen.
    Vandaag geen foto's maar dat is niet erg! Jouw verslagen zijn al levendig genoeg geschreven, en ik zie er vanzelf de beelden bij. Die Joop met zijn plofkip....wat een prachtig mens is hij toch!
    Tot morgen, weer heel veel succes gewenst!

  • 18 Juli 2012 - 19:30

    Jozef En Diny:

    Hoi Marianne,
    Wij zagen je op tv,Ned.1
    Jammer dat je niet op je handen kan lopen, kon je je voeten even sparen, wat zul jij moe zijn.
    Fijn zo met Hanneke in de buurt, doe haar de groeten.
    Nog 80 km. te gaan, de helft zit er op.
    Voor morgen weer heel veel succes.

  • 18 Juli 2012 - 19:50

    Trudy:

    Hoi Marianne Je bent alweer op de helft , geweldig fijn dat het zo goed gaat, voor je het weet loop je in de gangen van J.Z. Geniet nog maar even ik neem mijn petje voor je af. Heel veel succes ook van Henk

  • 18 Juli 2012 - 20:13

    Op Televisie:

    Wil je Marianne aan de wandel zien en niet in de gelegenheid om naar Nijmegen te gaan? Via www.uitzendinggemist.nl kun je bij de woensdag aflevering van " Het gevoel van de Vierdaagse" op 6.15 minuten Marianne door beeld zien wandelen. Dank aan Jozef en Diny voor de tip.

  • 18 Juli 2012 - 20:18

    Ans:

    Oeps, per ongeluk een titel in plaats van naam bij bovenstaand stukje gezet

  • 18 Juli 2012 - 20:42

    Marian Kleijn:

    Zo te lezen een goeie wandeldag gehad. Fijn dat je goed verzorgd wordt door zowel Joop als Hanneke, geniet daarvan, je verdient het. Succes morgen.

  • 19 Juli 2012 - 05:44

    Marian En Jan:

    Hoi Marian
    Ook wij volgen en sponsoren je bij deze uitdaging.
    Het gaat goed lezen we en daar zal de goede verzorging zeker aan bijdragen.
    Hou de moet er in en zo dadelijk krijg je nog supporters in Plasmolen.
    Groeten Jan en Marian

  • 19 Juli 2012 - 05:46

    Will/willeke:

    wanneer ik dit lees, ben jij al lang gestart met de derde dag van de vierdaagse.
    Ben erg benieuwd waar je weer langs of door loopt.Hopelijk ben je nog lekker fit.
    En laat je lekker verwennen door Hanneke! Succes

  • 19 Juli 2012 - 05:51

    Renate:

    Een goeie wandeldag gehad gisteren!!
    Leuk om je verhalen te lezen, je schrijft heel leuke en levendig. Vorm er zelf dan al een beeld bij.
    Joop en Hanneke zorgen goed voor je, maar dat mag ook dat verdien je.
    Op naar de laatste 2 dagen!!!!
    Groetjes Renate

  • 19 Juli 2012 - 08:56

    Betty:

    Tot nu toe 11.00 uur droog in Tilburg, hoop voor jou Marian dat op DE ROUTE geen drup valt vandaag.
    goede moed je bent op de helft en geniet vanhet feestgedruis Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Voor de 3e keer heb ik me aangemeld voor de Nijmeegse 4Daagse. De 2 voorgaande jaren heb ik succesvol en redelijk fris de finish gehaald. Dit alles aangemoedigd door heel veel lieve mensen, die me hebben gevolgd en samen met mij een mooi bedrag hebben gedoneerd aan het Schoolfonds voor de weeskinderen in Oyugis, Kenia. Voor dit goede doel loop ik nog steeds warm (4X 40 km). Met dit verslag houd ik de sponsors op de hoogte van mijn wandelervaringen tot de finish op de Via Gladiola 20 juli.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 21007

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

de 4Daagse in Nijmegen

Landen bezocht: